10 užitečných tipů pro začátečníky

Zumba fitness je cvičení, které využívá jednoduché taneční kroky z latinskoamerických tanců. Může vám přinést štíhlejší postavu, lepší fyzickou kondici, dobrou náladu a nové přátele. Zumbu cvičí miliony lidí na celém světě, přidejte se k nim a nalezněte zdravější životní styl, radost z pohybu a krásné latinskoamerické hudby.

  1. Klasická Zumba je primárně určena zdravým osobám, ženám i mužům, bez zdravotního omezení. Pokud máte nějaké omezení – např. bolesti zad či kloubů, nebo jste těhotné, doporučujeme poradit se s lékařem. Na Zumbu pravděpodobně můžete jít, ale měli byste vědět, který pohyb vám působí potíže a vynechat ho. V případě zdravotních omezení můžete vyzkoušet Zumbu Gold.
  2. Zumba není tanec jako takový, jenom využívá některé taneční kroky, takže žádné  taneční zkušenosti nepotřebujete.
  3. Zumba je aerobní cvičení, nechoďte na lekci v případě nemoci či nachlazení, neměli byste dostatek energie na cvičení.
  4. Nechoďte na lekci hladoví, při pohybu dochází k velkému výdeji energie a mohlo by tak snadno dojít k hypoglykemii (nedostatek cukru), která je nejen nepříjemná, ale projeví se i na vašem výkonu. Na druhou stranu, během intenzivní svalové činnosti se trávicí proces zpomaluje, takže jídlo snězené těsně před cvičením nám „leží v žaludku“. Hodinu až dvě před cvičením si dejte snadno stravitelné potraviny např. celozrnné pečivo, těstoviny a nízkotučné potraviny s vysokým obsahem sacharidů.
  5. Na lekci si vezměte sportovní oblečení  (tepláky, tričko), ručník, nápoj (nejlépe 1 – 1,5l neperlivé vody) a čistou sportovní obuv, která nedělá černé šmouhy na podlaze. Na první lekce nemusíte mít žádné speciální boty, stačí starší tenisky, ale pokud se budete Zumbě pravidelně věnovat, nemine vás investice do lehké sálové obuvi (viz Jaké boty na Zumbu?).
  6. Ženy, nezapomeňte na kvalitní a pohodlnou podprsenku, nepohodlí během lekce vám může naprosto zkazit radost z pohybu (viz Vyloženě ženské téma).
  7. Během cvičení budete napodobovat pohyby instruktorky, je výhodné se postavit tak, abyste na ni dobře viděli (tedy ne úplně dozadu). Ideální je 2 – 3 řada spíše uprostřed.
  8. Po každé písničce je obvykle kratičký prostor na napití, ale máte-li už dříve pocit, že si potřebujete odpočinout, zpomalte. Nezastavujte pokud možno úplně, klesla by vám tepová frekvence, ale můžete např. chvíli jen zlehka pochodovat.
  9. Jestliže dělá instruktorka pohyb, který vám nevyhovuje, udělejte ho v menším rozsahu, nebo ho vynechte.
  10. Máte-li jakékoli dotazy, zeptejte se instruktorky. Jejím úkolem není jen předcvičovat Zumbu, ale umět vám poradit v otázkách spojených se cvičením.

Začátečníci jsou vítáni na  kterékoli lekci s Lenkou v ST nebo NE 19:00 – 20:00 MoveEnergy, Nám. Míru 27, Ml. Boleslav (bez rezervace).
Lekce nejsou kurz, můžete naskočit kdykoli a když někdy nebudete moci přijít, o nic nepřijdete!